FOTO Elevii învață că jurnalismul poate fi o unealtă pentru schimbarea lumii din jur

Pe 3 octombrie a avut loc la CARE Cafe cel de-al treilea atelier ”Jurnalist în curtea școlii,” unde am încercat cu toții să aflăm cum poate un articol, un foto- sau video-reportaj să ne ajute în rezolvarea unor probleme cu care ne confruntăm în viețile de zi cu zi. Fie pe cont propriu, fie în cadrul comunității mai largi în care funcționăm și, desigur, la nivelul lumii întregi.

IMG_8048

Primul invitat care i-a invitat pe elevi să reflecteze la puterea unui singur om, ”înarmat” însă cu dorința de a schimba lumea în bine, perseverent și gata să comunice lumii descoperirile lui, a fost Ionuț Ruscea, activist la organizația CeRe Participare. ”CeRe s-a născut tocmai din convingerea că participarea publică nu este doar un moft, ci un principiu, care, dacă este folosit în adevăratul sens, poate aduce un câștig important comunităților din țara noastră,” spun reprezentanții organizației care de ani buni au cotribuit la formarea unor grupuri de inițiativă civică în București și alte orașe din România.

Ruscea le-a făcut cunoștință copiilor cu câțiva dintre oamenii-motor ai acestor inițiative care au reușit să apere binele comunității unde trăiesc, printre care s-a numărat și Cornelia Mihai, cea care a reușit să oprească tăierea copacilor din fața blocului unde stă și despre care am scris pe îndelete pe TOTB.  Elevii au răspuns prompt invitației, implicându-se în discuțiile despre calitățile necesare schimbării, dar nu s-au sfiit nici să ridice semne legitime de întrebare: poate cu adevărat jurnalismul să aducă o schimbare în bine?

La aceeași întrebare a încercat și dramaturgul Vera Ion, co-fondatoare a atelierului Scrie despre tine, să găsească răspunsuri alături de elevi. Pornind de la câteva reguli de bază ale scrierii creative, Vera Ion le-a propus copiilor un joc, prin care aceștia să transforme în povestire și, mai apoi, mică scenă dramatizată, întâmplări din viața lor reală. Tema aleasă a fost nedreptatea, pe care toți elevii s-au îngrămădit s-o ilustreze cu exemple din propria experiență, de la școală sau de acasă. Învățând că o experiență personală cu valoare mai mare pentru societate poate fi transpusă într-un text care să-l ”țină” pe cititor, copiii au făcut un pas important spre o lume în care presa nu e doar vorbărie, ci se întoarce la mizele ei inițiale.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *